Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum håravfall

 håravfall
Miapia
2011-08-14 14:50:20
Är en kvinna 61 år och har alltid haft tjockt hår. Nu plötsligt har mitt hår tunnats ut mycket och jag tappar mycket hår varje dag? är det ett normalt klimakteriesymptom eller har jag någon brist? Är laktosintolerant och dricker inte mjölk eller några mejeriprodukter. Äter knappt något kött men mer böner linser och vegetabilier.

Antal svar på detta inlägg: 6

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


lisbet
2014-11-12 14:41:11
Gå och kolla om du har tillräckligt med B 12 i kroppen
Charlie
2014-04-10 16:51:12
Kan även bero på parasiter som sitter i hårsäckar vilket orsakar håravfall. Men då sticker det eller kliar på stället. Hur blir man av med dessa då?
Selma
2013-10-05 10:40:56
c5terigen var det ve4ldigt kort lunch denna vecka. Finns det ingen annan lf6sning e4n att ve4nta kollektivt pe5 alla? Ff6rslag: Kan man inte dela upp klaessn och de som behf6ver lite extra tid pe5 sig fe5r gf6ra det med ngn stf6dperson? Tisdagen 20/3 hade barnen 10min pe5 sig att e4ta, det e4r inte acceptabelt. Jag tycker att barnen behf6ver le4ngre tid pe5 sig ff6r att tillgodogf6ra sig maten och hinna e4ta sig me4tta utan att fe5 ont i magen.MVHLena
Dr Fredrik
2013-08-08 20:19:00
Håravfall beror som ovan nämnt mycket på att hormonbalansen i kroppen ändras men även på minskad blodflöde(=näring) till håret. Något som jag har kommit över verkar vara bra om det fungerar som de påstår! Nämnde Spikecap till en del och i ett fall så slutade personen i fråga tappa hår i mindre takt. Vad det blev av vid långvarig användning vet jag ej.
Sylvia
2011-08-18 23:11:47
Det är vanligt att man i klimakteriet får håravfall eller tunnare hår på skalpen, dvs precis som män. När äggstockarna inte producerar lika mycket progesteron längre får man en högre nivå av hormoner med manliga egenskaper som tex androstendion och det kan bla orsaka håravfall på hjässan men också ökad hårväxt på tex överläppen. På föreningen Hormoni.se kan man läsa mer.

Svara på detta inlägg