Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Ayurveda i Indien?

 Ayurveda i Indien?
Alexandra
2011-01-29 00:39:09
Hej alla, jag heter Alexandra och läser psykologi vid Lunds universitet. Jag och en kurskamrat skriver vårt examensarbete om fenomenet hälsoturism och i fokus är ayurveda medicin i Indien. Vi söker nu personer som har varit eller skall åka dit i syfte att få ayurveda behandlingar. Vi vill gärna intervjua er, antingen "IRL" som det heter på internetspråk eller också kan en intervju göras genom mail där personen skriftligt svarar på frågorna. Det är ni själva som bestämmer hur mycket ni vill berätta/skriva och korta som långa intervjusvar är lika viktiga för oss! Vi är oerhört tacksamma om ni vill dela med er av era erfarenheter, ju fler som stället upp desto bättre kan vårt examensarbete bli! För mer information och en längre beskrivning av arbetet, skicka ett mail till alexandra.jb06@hotmail.com eller till felica_frimodig@hotmail.com alternativt svara i detta forum så kontaktar jag er! Tack på förhand!

Antal svar på detta inlägg: 1

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Jan Bärmark
2011-02-06 17:37:37
Kanske ni kunde ha någon glädje av min bok Den läkande Buddha (Carlssons förlag) som handlar om förhållandet mellan läkekonst och buddhism. Vad gäller lyxresorter för Ayurveda kryllar det av sådana i Kerala i Indien. Maten är anpassad till patientens konstitution, om det dominerande vätskan är slem, vind eller galla. Behandlingen är oljemassage, örter och yoga. Mycket trevligt. Många av gästerna var mycket rika ryssar som gärna stannade länge. Jag rekommenderar ett besök- Hälsningar JanBärmark

Svara på detta inlägg