Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Värk i kroppen och blåmärken?

 Värk i kroppen och blåmärken?
Mammatilltre
2010-12-18 19:51:42
Det är så att jag är sjukskriven sedan 6 månader tillbaka med symptom som läkarna inte verkar kunna diagnostisera.. Jag har värk i kroppen, svaghetskänsla, klump-i halsen känsla, blod/metallsmak i munnen och ibland kan jag spotta lite blodblandad saliv också. Jag har främst värk i bröstkorg/bröst/mage/rygg/nacke. Sedan får jag blåmärken på låren helt utan anledning. Jag har även konstiga värkepisoder.. Som en blixt från klar himmel får jag ont i olika delar av kroppen. Det kan kännas som att någon kör in en kniv i mig och sedan går det över lika fort som det kom.. Och till sist har jag problem med konstig tryckkänsla i tinnigarna. Det är ingen huvudvärk och sitter inte i alltid utan bara korta stunder. Kommer som en blixt från klar himmel och känns som att någon står bakom mig och trycker så hårt det går på mina tinningar och jag tror att jag ska dö för att tinnigarna ska gå sönder.. Och sen går det över efter någon minut... Jag är undersökt med CT röntgen på magen och kroppspulsådern, Magnetkamera på huvudet med kontrastvätska också, Gastroskopi, Fiberoptikkamera ner i näsa/hals, massa blodprover.. Men ingen läkare hittar något fel. Just nu så är jag under utredning för en eventuell bindevävsdiagnos som heter EDS. Men det är inte klart att jag har denna ännu. Men jag undrar om jag ska säka någon alternativ behandling under tiden medan jag väntar på att läkarna klurar vidare.... Någon som har tips snälla maila mig! clara.bjorkefall@hotmail.com

Antal svar på detta inlägg: 2

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Annely Silfwerax
2011-01-14 14:09:07
Jag känner det lite som att blånaderna har med din lever/mjälte att göra. Uppsök en TCM men som föregående sa var noga med vilken utbildning man har. För att kunna säga exakt vilka organ som inte jobbar som de skall så måste man ta puls, titta på tungan och ställa en massa frågor. Hör av dig om du behöver hjälp och bor i NV skåne, jag är utbildad TCM Hälsningar Annely Silfwerax
Peter Johansson
2010-12-19 12:57:44
Hej. Jag tycker du ska söka någon som arbetar med kinesisk medicin och kinesisk akupunktur. Men var noga med att det är någon som har kinesisk teori i sin utbildning då "västerländsk" akupunktur (svensk sjukvårdsakupunktur) inte tar hänsyn till alla symptom som helhet. Jag skulle kunna hjälpa dig om du bor i Stockholmsområdet. /Peter Peter Johansson

Svara på detta inlägg