Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum jättedålig andedräkt

 jättedålig andedräkt
Nina
2010-11-27 08:18:29
Min man har jättedålig andedräkt, alltså verkligen hemsk..Jag undrar vad man kan göra åt det? Även fast han borstar tänderna så luktar det, alltså kommer det antagligen från magen? Vi mår båda dåligt av det, jag har svårt att vara nära honom, och han skäms förstås. Han är lite överviktig och äter ganska dåligt, vilket självklart också är en orsak, men kan det finnas något man kan använda mot det problemet, och har det med magen och inte med munnen att göra eftersom han sköter munhygienen?

Antal svar på detta inlägg: 1

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Björn Lundberg
2010-11-27 09:49:55
Halitosis, dålig andedräkt kommer nästan uteslutande från dålig/störd matsmältning. Din man kan börja med att utesluta mjölkprodukter, lök och vitlök, vilket ofta leder till dålig andedräkt. Ni bör också kontrollera din mans blodsockervärden för att fastställa att han inte lider av åldersdiabetes. Använd sojagrädde istället för grädde (Alpro) och rismjölk (RiceDream) istället för mjölk. Optimalt är att din man anpassar sin kost enligt den blodgrupp han har. Vet ni vilket blodgrupp din man har kan ni maila mig den så skickar jag en kostrådslista. Tidigare fick man alltid blodgruppen fastställd på värnplikten där man fick en bricka innehållande bl.a blodgruppen. Ni kan också köpa ett blodgrupps-kit på min hemsida naturmedicin.se och sedan återkomma till mig med resultatet för kostråd. Lycka till! Björn homeopati.se

Svara på detta inlägg