Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Glömma

 Glömma
Tore
2010-11-02 14:02:27
Hej jag skulle vilja veta hur man utfärdar en Hypnos för att glömma (radera minne). Jag genomgick för ett antal år sedan något smärtsamt men glömde sedan bort det. Jag har nu för ett antal månader sedan gått och tänkt på detta och låtit det hela slagit rot i mitt huvud. Jag har prövat hypnos för att lätta på det hela och det hjälper kanske en vecka innan det hela kommer tillbaka (så alla som anser att det finns andra alternativ undanbedes att svara). Hur gör man för att radera ut minne ? Jag behöver hjälp eftersom jag mår dåligt av detta.

Antal svar på detta inlägg: 4

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


förfall
2010-11-04 14:32:07
Vi kan prata hur mycket vi vill om att man kan ha en läxa att lära utifrån situationer som uppstått i livet. Vill vi inte lära oss och komma över dessa så finns som jag ser det några förfallstekniker man kan ta till. Elchocker, alkohol och narkotika. Dessa kan radera minne, men inte valfria minnen. Något som inte är att rekommendera
Tore
2010-11-04 02:32:13
Jag frågade efter tekniker för att radera minne ! Eftersom min själ har "läkt" tillräckligt länge utan framgång, och som jag skrev så har inte hypnos hjälpt mig.
Peter Johansson
2010-11-02 16:37:13
Tror inte heller på att radera ett minne. Det finns tekniker för att jobba med att jobbiga minnen ses ur en annan synvinkel och blir till en resurs i stället för roten till lidande. Hypnos är ett sätt att göra detta. Det som behöver göras är att neutralisera kroppens och själens respons på det dåliga minnet.
Lucifer
2010-11-02 14:21:22
Att må dåligt är ett sätt för själen att läka. Vi får idag lära oss att inget skall göra ont varken fysiskt eller psykiskt. Vad är det för trams. Det är klart att det skall göra ont när kroppen eller själen vill läka sej. Försök inte att glömma. Låt minnena komma och titta på dom för vad dom är. Minnen är historia. Försök att leva i nuet. Var inte rädd för att må dåligt. Det är helt ok. Det måste vi göra ibland för att må bättre.

Svara på detta inlägg