Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum eksem i knävecken

 eksem i knävecken
Lydia
2010-07-09 07:31:51
Hej, är det nån som vet vad man kan göra åt eksem i knävecken, hur man kan behandla det och hur man inte borde behandla det. Har haft det i hela kroppen under flera år tid, men med hjälp av akupunktur och homeopat har jag lyckats reducera det till bara torr hud, men dock bakom knävecken är den väldigt ilsket röd inflammerat och kliande. Är det nån som vet några andra behandlingar och metoder så man kan bli kvitt det? Är rädd att det ska blossa upp i hela kroppen igen. Jag smörjer mig dagligen flera gånger, och har provat en massa olika krämer, så den kommer inte att försvinna av att vara smörja sig. Det är psykiskt väldigt jobbigt med ständig klåda, så jag är verkligen supertacksam för eventuella tips och rekommendationer.

Antal svar på detta inlägg: 10

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


r s saini.
2011-08-19 22:04:32
Hi! Lydia, i am a classical Homeopath and have read your post today.If you are still battling wih the remanant eczema with dry skin i would advive you to take only one dose of Homeopathic remedy opium-30, and not to be repeated. r s saini.
Gunilla
2011-08-19 10:16:26
Varför söker du andra alternativ när det verkar som homeopati fungerat bra? Som jag tänker är det inte bra att blanda för mycket olika terapimetoder då det kan skapa en del kaos i kroppen och ge en del reaktioner som kan bli kraftfulla. Jag hade hållit fast vid homeopati och fortsatt med den behandlingen. Hudproblem kan ta tid att läka speciellt när man ätit många andra mediciner under lång tid. Lycka till
Marita
2011-08-18 20:16:44
Eksem läker inte ut av några krämer. Det kommer inifrån. Kolla eczema-natural-healing.com. Jag är själv mitt uppe i en snarlik läkningsprocess. Jag har fått hjälp av en biopat med lämplig kost och kosttillskott. Det är en lång och tålamodskrävande resa så det är bra att ha stöd av någon som känner till processen.
Robban
2011-08-18 16:03:37
Av egen erfarenhet av många års problematiska hudproblem i ansikte, händer, knäveck mm, och åtskilliga rundturer med skolmedecin och alternativa behandlingar utan resultat, kom jag till slut fram till att börja med hälsa och bygga upp kroppen från grunden. Att hjälpa kroppen rensa och därmed ge möjlighet till självläkning var min utgångspunkt. Mitt personliga sökande ledde mig först till att dricka mer rent vatten (3-4 liter per dag) och sedan fram till att dricka joniserat vatten som är alkaliskt och fullt med antioxidanter. (googla joniserat vatten, ionized water) Två månader senare började det torka ut och ett halvår senare helt borta. Jag personligen kopplar detta helt till detta intag av joniserat vatten, men det är bara min åsikt. Men att ge kroppen goda möjligheter att avgifta sig kan aldrig vara fel!
Darold
2011-08-01 15:11:00
Check that off the list of tnhgis I was confused about.

Svara på detta inlägg