Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum PCOS, Hypothyreos

 PCOS, Hypothyreos
Ihrina
2010-04-26 16:38:04
Har sedan 3 år tillbaka Hypothyreos och äter levaxin 125mg och liothyronin 10mg om dagen. Fick idag provsvar från gynekologen att jag även har PCOS. Har pga av detta kraftig övervikt. Läkaren skrev ut metformin, men vill ej äta mer mediciner i onödan. Allt verkar gå hand i hand. Är trött på alla inkompetenta läkare som inte vill se "helheten." Är det någon som har tips på vad som hjälper mot detta den alternativa vägen? Tack på förhand!!!!!

Antal svar på detta inlägg: 4

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Charlotta
2010-07-21 16:03:00
Hej! Jag har också PCOS och har haft mycket problem med det. Övervikt, finnar, flera missfall mm. Men för några år sedan hittade jag naturlig progesteronkräm som har hjälpt min kropp att balansera upp hormonnivåerna och jag mår mycket bättre :) Läs mer här whiteday.se/progesteron Hoppas att det löser sig för dig!
Ihrina
2010-05-21 14:41:27
Kosten, självklart. Jag har vridit och vänt på en stenen utan vidare resultat, rent viktmässigt alltså. Äter just nu stenålderskosten. Är inne på tredje veckan och inget har hänt. Men det kan ju hända att värdena ser bättre ut. Har blivit remitterad till Ersta sjukhus nu. Dom verkar se lite mer till "helheten". Ska då fråga om lever och allt annat. Akupunktur it is... villig att pröva allt..
Peter Johansson
2010-04-27 09:03:50
Kolla på kosthållning, och övriga levnadsvanor. Dessa är ofta delaktiga i problem man har. Gå gärna till en akupunktör som jobbar enligt TCM för att få hjälp att utreda bakomliggande orsaker.
också fundersam
2010-04-26 19:17:18
Jag föreslår att du "tittar" på levern, då den är en del i att balansera/bryta ner överskottshormoner. För mycket östrogen tex. motverkar sköldkörtelns funktion. Kopparvärden? Mineralbalans. Lecitin stärker leverns funktion och påverkar kolesterol. Något att börja med kanske?

Svara på detta inlägg