Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Mitt barn i desperat behov av råd!

 Mitt barn i desperat behov av råd!
Mopsan
2010-03-22 10:44:26
Min son är 6 år och väldigt svår epileptiker. Vi har snart försökt att medicinera med alla konventionella mediciner som sjukvården har att erbjuda. varje medicin med egna hemska biverkningar och förvärrande effekt på honom. det bästa resultat som vi uppnått på honom var när vi höll honom medicinfri trots sjukvårdens protester. Däremot så var effekten ej sådan att man kan nöja sig med det resultatet. Just nu medicinerar han med tre mediciner mot ep keppra, lamictal och inovelon utöver detta får han även theralen och stesolid vid behov. Min son var vid 4års ålder en oerhört smart kille som kunde både läsa och skriva. Han tävlade bland annat i western ridning med sin ponny Kiwi. Andra pojkar i hans ålder drömmde om att bli fotbollsproffs men han ville bli FN:s generalsekreterare. Allt detta håller succesivt på och lämnar honom efter över ett år av svåra kramper. Vi befinner oss i en mardröm och det verkar ej finnas något som kan hjälpa våran son vi börjar bli förtvivlade. Finns det någon som vet något som kanske skulle kunna hjälpa honom?

Antal svar på detta inlägg: 26

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 4 5 6 »


Anonym
2010-04-12 21:04:44
Mats, Att homeopati fungerar bekräftas dagligen på kliniker runt om i världen och dessutom kontinuerligt genom dubbelblindstudier. Du kan exempelvis gå in på pubmed.gov och söka på "Test of a homeopathic dilution of Aconitum napellus. A clinical, randomized, double-blind, controlled crossover study in healthy volunteers" eller "Inhibition of basophil activation by histamine: a sensitive and reproducible model for the study of the biological activity of high dilutions".
Evidensbaserad medicin
2010-04-11 19:08:18
Hur kan man överhuvud taget tro på ett homeopatiskt preparat? Det säger sig självt att ett preparat där den aktiva ingrediensen spätts ut runt 10.000 gånger inte är verksam längre. En homeopat kan också t.ex. ordinera "berlinmur" d.v.s. ett preparat berett av söndermald berlinmur. Kan någon människa tro på dess verkan? Nej håll dig till traditionell evidensbaserad sjukvård så slipper du ta livet av din som genom att använda en massa hokus-pokus. Vi lever trots allt inte på medeltiden längre. Jag tycker personligen att alla homeopater borde fängslas för framkallande av fara för annan samt bedrägeri. Ingen, och jag upprepar, INGEN studie som gjorts enligt de forskningsregler som krävs för evidensbaserad medicin har funnit något verksamt homeopatiskt medel mot någon enda sjukdom. Eventuellt kan man trots allt må bättre av placeboeffekten, men den får du på köpet även med en medicin som faktiskt fungerar. Föräldrar griper efter halmstrån med svårt sjuka bran, det är förståeligt, men det här halmstrået är bara kostsamt och eventuellt farligt för din son om du avbryter den behandling din utbildade medicine doktor rekommenderat. Tro mig, homeopati är en bluff som bara ser till att föda lurendrejare med dina pengar. Du kan lika gärna ge sonen vatten eller sockerpiller och spara dina pengar till att göra något roligt tillsammans med honom istället.
Monica
2010-04-07 11:54:53
Hej.Jag tycker att du ska försöka med klassisk homeopati för det har verkligen hjälpt mej när den vanliga sjukvården inte har räckt till. Du kan kolla på SAKH där finns en förteckning på klassiksa homeopater i hela Sverige.Själv går jag hos en homeopat på götgatan i stockholm. Det är bra om homeopaten även kan en del om vitaminer och mineraler. Lycka till
Mopsan
2010-03-22 14:52:19
ok. mina kunskaper innom detta område är kraftigt begränsade. däremot så har jag på vissa utländska sajter funnit en hel del om att homeopati skulle kunna hjälpa. Hur skulle du föreslå att jag går vidare? Vi börjar få smärre panik här då han håller på och försämras drastiskt på de ediciner som han tar nu. jag vill göra han medicin fri igen men känns lönlöst då vi vet att det ej räckte hela vägen så att säga. jag har själv då stoppat han full med eye q (omega 3 & 6), brukat aroma terapi med lavendelolja och massage. Har gett honom rogivande te på kamomill, humle, johannesört och ingefära + lite mynta för smakens skull. Om det finns något ja kan göra för att underlätta hans liv så gör jag det han far så fruktansvärt illa nu.
aleksos
2010-03-22 12:24:07
Det måste passa enligt likhetslagen dvs. din grabb måste visa en bild som stämmer med läkemedlets bild i det här fallet Bufo Rana.

Svara på detta inlägg