Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Mitt barn i desperat behov av råd!

 Mitt barn i desperat behov av råd!
Mopsan
2010-03-22 10:44:26
Min son är 6 år och väldigt svår epileptiker. Vi har snart försökt att medicinera med alla konventionella mediciner som sjukvården har att erbjuda. varje medicin med egna hemska biverkningar och förvärrande effekt på honom. det bästa resultat som vi uppnått på honom var när vi höll honom medicinfri trots sjukvårdens protester. Däremot så var effekten ej sådan att man kan nöja sig med det resultatet. Just nu medicinerar han med tre mediciner mot ep keppra, lamictal och inovelon utöver detta får han även theralen och stesolid vid behov. Min son var vid 4års ålder en oerhört smart kille som kunde både läsa och skriva. Han tävlade bland annat i western ridning med sin ponny Kiwi. Andra pojkar i hans ålder drömmde om att bli fotbollsproffs men han ville bli FN:s generalsekreterare. Allt detta håller succesivt på och lämnar honom efter över ett år av svåra kramper. Vi befinner oss i en mardröm och det verkar ej finnas något som kan hjälpa våran son vi börjar bli förtvivlade. Finns det någon som vet något som kanske skulle kunna hjälpa honom?

Antal svar på detta inlägg: 26

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 4 5 6 »


Evaa
2012-03-22 22:50:44
Hej Mopsan, när jag gick min kraniosakralterapi-utbildning var vi med vår lärare i Kenya 2 veckor och behandlade barn med neurologiska skador. Bl.a kom det dit en 11-årig pojke med Epilepsi, med väldiga grand mal-anfall. När han hade fått 3 behandlingar var han så mycket bättre. Han blev som okontaktbar "bara" en stund och sen piggnade han till igen. Sen skulle ju vi tyvärr åka hem igen, så jag vet inte hur det gick för honom. Jag tycker ni ska prova kraniosakral behandling. Det finns ett institut i Göteborg, Bröderna Tranbergs, de kanske har något tips. Men...man får ju inte behandla barn under 8 år i Sverige...så kanske måste ni åka till Norge eller Danmark, för där får man. Själv bor jag i Växjö och jobbar med kraniosakralterapi här. Det är fantastikst bra!Hoppas ni hittar hjälp. Eva
Medium-Alva
2012-03-17 23:35:53
Jag skulle uppsöka en kunnig läkare i kinesisk medicin i Stockholm, det finns några som har en mycket god utbildning och lång erfarenhet.Kinesisk medicin kombinerat med akupunktur hos en och samma terapeut kan vara oerhört hjälpsamt. Jag tror också att det kan vara så att vegetarisk kost kan ha en bra effekt vid svårare sjukdomar. Den gamle hälsoprofeten Aare Waerland har skrivit flertalet böcker om vegetariska kostens betydelse vid botandet av sjukdomar och varför många blir sjuka när de äter kött, fisk och ägg.Dessa finns att låna på biblioteket. Det är vidare a och o att endast dricka renat vatten utan tillsatser och utan kolsyra för att uppnå hälsa och balans.Jag hoppas att det ordnar sig för er.
Markus
2012-01-12 20:43:51
Till What?- ja det gick lite fort när jag skrev. Det jag menar är att Johannesört tar bort verkan för verksamma substanser. Detta sker i levern. Metabolism,enzymer mm. Nåväl. Jag skulle lita till den moderna normala sjukvården där större delen av alla ingrepp är utvärderade och väl dokumenterade för att vidare kunna analysera vad som är rätt och fel.. Ett ständigt pågående utvecklingsarbete.
Happy
2012-01-11 20:21:47
Hej! Jag vet att inlägget är gammal men kör ni ketogen kost med honom? Googla på det annars. Läser många förslag på alternativa terapier. Bäst är väl att hitta någon som kan se till helheten för det finns nog många bitar att jobba med. Hoppas du hittar en duktig naturläkare.
What?
2011-12-27 15:57:50
Markus. Kan du förklara vad du menar när du säger att Johannesört fimpar verkan av metabolismen. Jag tror nämligen du missförstått det du läst. Är det på läkemedelsverket du läst så är denna artikel 12 år gammal och beskriver att johannesört ger ÖKAD levermetabolism (inducera = starta). Om du inte förstår vad du läser så ska du helst undvika skriva i forum om saker du inte förstår. Jag håller med om att det är bra att diskutera vilka preparat man tar med sin läkare, detta gäller oavsett om det är andra läkemedel eller naturläkemedel.

Svara på detta inlägg