Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Kalla fötter

 Kalla fötter
Jessica
2010-02-17 09:31:54
Jag är en 34-årig frisk tvåbarnsmor som sedan några år så gott som alltid har iskalla och blåmarmorerade fötter. De ser hemska ut. Har visat dem för läkare, många blodprover har tagits (bl.a reumaprover men alla provsvar är bra), men jag inte fått annan förklaring än att det är dålig blodcirkulation och att de yttersta blodkärlen, kapillärerna, drar ihop sig- därav blålila "nätmönster" ovanpå fötterna och tårna. Finns det nåt jag kan göra för att få tillbaks värmekänslan i fötterna, och framförallt- vad beror detta på? Har jag brist på något ämne i kroppen? Finns det någon behandling som kan hjälpa, typ akupunktur, zonterapi..?

Antal svar på detta inlägg: 10

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


kalla fötter
2012-01-31 15:38:36
kalla fötter hänger ihop med svaga njurar.
kropp&häl
2011-09-06 16:32:49
du kan prova med linement det ökar upp cirkulationen o värmekänslan ,massera in det morgon o kväll och sätt på en skön strumpa. Lycka till
Huldra
2011-09-03 13:09:20
Växelvarma fotbad rekommenderas
Huldra
2011-09-03 13:06:06
Växelvarma fotbad dvs fotbad med omväxlande varmt och kallt vatten, ju större temperaturskillnad dessto bättre blodtillförande verkan. Bra att ta tre minuter i varmt vatten och 30 sekunderi kallt. Upprepa 3 - 4 gånger, kallt sist. Ökar blodcirkulationen i benen och sänker trycket i ådrorna; med resultat att åderbråcken minskar, tar även ned svullnaden i en stukad fotled och är ett gammalt medel mot huvudvärk
Marketta
2010-04-26 16:52:38
Har du provat sesamolja? Billigt och bra alternativ som är värt att testa. Smörja in fotsulorna med ekologisk sesamolja och se om du blir varmare. Det blir jag. Den hjälper mot många olika småkrämpor

Svara på detta inlägg