Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Sovproblem

 Sovproblem
2 åring med sovproblem
2009-11-04 21:43:33
Hej Jag har en tvååring som vaknar mellan kl 04 och 05 varje morgon. Det har han gjort i ett år nu och vi orkar inte ha det så här längre. Det är jobbigt både för honom och för oss. Är det någon som kan rekommendera någon form av undersökning inom området alternativ vård. Vi har provat alla tricks och tips som finns förutom sömnpillerr och alternativ vård. Lotta

Antal svar på detta inlägg: 6

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


aleksos
2010-02-14 22:20:28
Chamomilla D30 7 piller innan sömn.Torrt En ggr på kväll. a.
Maria L
2009-12-15 21:37:23
Hej. Har själv en liten tjej som periodvis sover oroligt och vaknar på natten. Jag ger henne vid behov örter i homeopatisk form då jag väljer detta framför "vanliga mediciner". I hennes fall fungerade Valeriana i homeopatisk variant. Små, små sockerpiller som inte smakar och kan upplevas som lätta att ta. Hennes sömn blir märkbart bätte och hon vaknar ej upp utan får den vila hon behöver. I och med att detta är en form av "energimedicin" så finns inga biverkningar utan enbart utebliven effekt. Bra för barn och ett tryggt och gott val anser jag för föräldrar. Ett annat tips är att spela en "avslappnande" musik i barnets rum på CD-spelare (alt egna hörlurar)vilket gör att barn ofta varvar ned snabbare och somnar in lugnare. Lycka till!
Katharina
2009-12-08 12:10:14
Det här problemet kan både skickliga homeopater och akupunktörer råda bot på. Tydlig obalans som jag är säker på att både homeopater och akupunktörer ser här. Jag vet vad lagen säger men jag anser att man är myndig som förälder och jag har behandlat barn vars föräldrar vill ha min hjälp och kommer att fortsätta med det.
Carin
2009-11-06 09:01:00
I Norge er det lov for homeopater å behandle barn. Du kan jo ta kontakt med Norske Homeopaters Landsforbund som en start.
Peter
2009-11-05 16:22:36
Du bör nog vända dig till ordinarie vården. I Sverige har vi en lag som gör att bara vissa yrkesgrupper får behandla barn under 8 år, det innefattar överlag de som fått legitimation från socialstyrelsen. Alltså ordinarie sjukvården samt även kiropraktorer och eventuellt naprapater, som dock troligen inte har någon insikt i annat än piller.

Svara på detta inlägg