Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Saltrum mot influensa, astma, eksem mm

 Saltrum mot influensa, astma, eksem mm
Sara Svedal
2009-08-31 21:19:55
Läste precis en väldigt intressant artikel om Saltrum och saltrumsbehandling. Någon som hört om detta innan? Den har vetenskapligt stöd för att vara effektiv mot Astma och ska också hjälpa mot andra andningsbesvär så som KOL samt även resulat mot Pollen allerig och eksem. Jag har själv inte provat men pratat med flera vänner som testat det och som det hjälpt mot mycket bättre andningsvärden samt eksem som inte gick att bota med kortison. Min kusin började med saltrumsbehandling i januari i Stockholm och har sedan dess inte heller drabbats av influensa eller förkylning vilket hon alltid brukar få minst två gånger per år. Saltrumsbehandligen ska vara förebyggande. Är intresserad vad det finns för kunskap här på forumet gällande detta fenomen? Efter att ha surfat lite så hittade jag faktiskt till min förvåning ett Saltrum här i Stockholm som öppnades ganska nyligen. Artikeln jag läste nämnde endast saltrum i finland, estland och polen. För er som är intresserade så kolla in stockholmsaltrum.se Jag kommer att testa att ta en par tre behandlingar och återkommer med en uppföljning.

Antal svar på detta inlägg: 9

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Robert
2011-11-01 11:07:29
Hej Sara. Intressant! Du skrev att metoden har vetenskapligt stöd, kan du hjälpa mig att hitta info om de studier som har gjorts på saltrum? Vad jag lyckats snappa upp så är det oftast en ganska kortvarig positiv effekt man kan få av saltrummen, men bättre än ingenting, eller hur? :-)
Carl Johansson
2009-11-17 12:02:25
Läste nyligen en artikel i Dagens Nyheter som kanske kan vara intressant gällande Saltrum. dn.se/livsstil/halsa/budgetspa-i-stan-1.995312
Wilma Johansson
2009-09-22 13:48:35
För ca. tre veckor sedan bestämde jag mig för att ge saltrumsbehandling en chans (jag lider av astma och har även allergi) och har sedan dess gått 5 gånger på Stockholm Saltrum. Redan efter första besöket kände jag en betydlig skilland. Jag började hosta upp slem och luftvägarna kändes mycket öppnare. Det var enklare att andas redan under promenaden på väg hem! Fantastiskt första resultat som jag verkligen inte räknat med. Idag blåser jag i stort sett dubbelt så bra värden på min mätare än för två veckor sedan... så nu har jag tagit en paus och ska se hur länge det håller i sig men det har varit bra redan i en och en halv vecka sedan mitt sista besök :) Stort tack för det otroligt professionella bemötandet under mina saltrumsbesök. Mina varmaste rekomendationer till Stockholm Saltrum och tack Sara för ditt inlägg som fick mig att testa detta. Mvh Wilma
Lasse
2009-09-12 15:41:56
Jag har själv provat saltrumsbehandling med gott resultat. Jag har alltid i flera år besvärats av pollen på vår försommar. Senaste våren inga besvär. Jag besökte saltrummet 13 ggr under våren 2009. Och nu idag 12 sept 2009 har jag införskaffat ett saltrum. I Norrtälje finns nu ett saltrum.

Svara på detta inlägg