Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Saltrum mot influensa, astma, eksem mm

 Saltrum mot influensa, astma, eksem mm
Sara Svedal
2009-08-31 21:19:55
Läste precis en väldigt intressant artikel om Saltrum och saltrumsbehandling. Någon som hört om detta innan? Den har vetenskapligt stöd för att vara effektiv mot Astma och ska också hjälpa mot andra andningsbesvär så som KOL samt även resulat mot Pollen allerig och eksem. Jag har själv inte provat men pratat med flera vänner som testat det och som det hjälpt mot mycket bättre andningsvärden samt eksem som inte gick att bota med kortison. Min kusin började med saltrumsbehandling i januari i Stockholm och har sedan dess inte heller drabbats av influensa eller förkylning vilket hon alltid brukar få minst två gånger per år. Saltrumsbehandligen ska vara förebyggande. Är intresserad vad det finns för kunskap här på forumet gällande detta fenomen? Efter att ha surfat lite så hittade jag faktiskt till min förvåning ett Saltrum här i Stockholm som öppnades ganska nyligen. Artikeln jag läste nämnde endast saltrum i finland, estland och polen. För er som är intresserade så kolla in stockholmsaltrum.se Jag kommer att testa att ta en par tre behandlingar och återkommer med en uppföljning.

Antal svar på detta inlägg: 9

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Anis
2015-12-30 12:47:38
God kveld i stuen...Se5 heldig du er som vant mnaesiagt da, grattis! Og se5 sf8t den rosa fargen var, nydelig til dine gre5 og hvite rammer. Me5 si jeg er imponert over hvor kreativ du er, alltid et koselig prosjekt pe5 gang...d8nsker deg en flott helg Moa, se5 snakkes vi snart:))Stor helgeklem
Magnus
2014-04-11 00:29:46
Har Karlstads Universitet gjort en medisinsk studie? Det är ett examensarbete om saltrum av Alexandra Godtman. Om man läser arbetet så framgår det: 1) att hon redan innan undersökningen var övertygad om den positiva effekten och 2) studien bygger på enkäter inlämnade av 11 personer, vilket lämnar helt öppet för subjektivitet bland deltagarna och ingen koll på huruvida en hälsoförbättring faktiskt skedde. Det låter ju som en bra "medicinsk studie" att lita på. Om söker lite bredare och läser de studier som gjorts av erfarna fackmän/kvinnor som anses ha trovärdighet i den medicinska sfären så ser man snabbt att hela saltrumshypen är nonsens. Det finns absolut inga vetenskapliga belägg för att det gör någon som helst inverkan.
Charlie
2014-04-10 17:00:09
Skriv gärna i detta forum vad det är för något.
Sven
2014-04-02 22:53:09
Karlstad universitet i Sverige och en sjukhus i Finland någonstans i Karelen har gjord medicinska studier om Saltrummet. Båda skulle vara mycket positiva. Även jag har positiva erfarenheter.
Agaton
2011-11-01 16:28:54
Robert? Forumtroll? Varför svara på ett 2 år gammalt inlägg och kräva referenser från en som läst en artikel som påstått detta?

Svara på detta inlägg