Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Minskad sexlust

 Minskad sexlust
Anna-Lena
2009-08-19 13:09:31
Hejsan Hoppas någon kan hjälpa. Jag har sedan ca 2 månader tillbaka lagt om min kost och tagit bort de flesta kolhydrater (potatis, pasta, ris, vitt socker mm) pga tarmproblem. Jag har blivit mycket bättre i magen men upplever att sexlusten och känslan vid beröring är mer eller mindre borta. Känner en oro över detta då jag lever i en mycket bra relation. Behöver tips om vad som kan hjälpa? Jag vill hellst inte kontakta läkare och få något utskrivet på recept utan vill prova den alternativa vägen först. Har även upplevt mer besvär kring menstruation (PMS) på senare tid (ca 6 månader). Jag får ibland känslan av att mina hormoner inte är i balans. Vad kan man göra åt detta? Tacksam för svar!! Vänliga hälsningar Anna-Lena

Antal svar på detta inlägg: 2

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Danielle
2009-08-26 13:30:56
Jag har provat rosen rot och nåt annat.... hm minns inte riktigt var det var, men fråga på sjukvårds rådgivningen eller godoc.se där har de personlig svar-service!
Ralph
2009-08-23 14:37:52
Hej Anna-Lena, Då du lägger om din kost så tar det en tid för hela systemet att hitta en ny balans. Bla. ålder inverkar på hur fort eller långsamt det går. Med hjälp av akupunktur eller homeopati kan du hjälpa kroppen att finna balansen igen. Båda funkar bra speciellt när det gäller rubbningar i hormonbalancen. H.Ralph (homeopat)

Svara på detta inlägg