Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Kräkningar i 4-15 timmar

 Kräkningar i 4-15 timmar
AndersW
2009-07-22 10:59:40
Hej Jag är en man på nu 40 år och har haft problem med magen från och till sedan tonåren. I början hade jag mest ont i vänster sida och det strålade upp mot hjärtat och bröstet. Det gjorde mig orolig, men EKG konstaterade bara att jag hade klaffel vilket inte är farligt sa de. Man kunde senare efter gastroskopi konstatera att jag hade en lättare magkatarr, som behandlades med losec. Min mage blev lite bättre under ett antal år, med enbart ont i magen då jag ätit för snabbt och för mycket. Sedan 7 år så har jag flyttat till Stockholm och börjat ett nytt jobb, med skiftgång dygnet runt. Jag kände i början att nätterna ställde till problem med orolig mage, kissnödighet, illamående och kallsvettningar. Sedan blev jag mer och mer van nätterna, men trots det så har jag några gånger om året problem som är extremt jobbiga, framförallt vid fester eller om jag har ansvar för något viktigt. Problemen brukar börja vid kvällen, ca. 3 timmar efter jag ätit, med orolig mage, uppkördhet, gaser. Dock känns det som om magen helt sluta jobba, och efter ca. 1-2 timmar till börjar jag kräkas, varje kvart i över 10 timmar, för det mesta. Den kortaste attacken varade i 4 timmar, och den längsta i ca. 15 timmar. En neurolog som jag gått till tror det är magmigrän, och jag har fått diverse mediciner mot det, och mot illamåendet, men det hjälper inte när attackerna är kraftiga. Vid festerna har jag slutat dricka alkohol eftersom jag tror det kan förvärra magen. Jag röker heller inte. Jag har en fru sedan 3 år och vi trivs bra. Vad kan mina problem vara, och hur kan jag bli av med dem? Erfarenheter, tips osv. är varmt välkomna eftersom jag håller på att bli tokig av dessa attacker, som tur var dock är ganska sällan (ca. 2 gånger per år).

Antal svar på detta inlägg: 3

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Danielle
2009-08-26 13:31:49
hm du kanske kan fråga på sjukvårds rådgivningen eller godoc.se ????
Magnus Lindgren
2009-08-03 00:15:46
Varför inte ifrågasätta losec som har många biverkningar. Jag blev själv bättre när jag återgick till samarin och då endast vid behov. Ett te som brukar hjälpa är Rölleka...
Lena
2009-07-28 18:49:05
Hej, låter jobbigt- men kanske är som neurologen säger- magmigrän- Jag har haft migrän i mååångamånga år- och vid varje anfall - är det mkt typiskt att magen just stannar till helt/illamående-kräkningar......primperan har du väl ant fått utskrivet?Kanske värt titta på vad som -triggar- migrän.....så får du en hint?

Svara på detta inlägg