Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Tillsatsbad vid eksem

 Tillsatsbad vid eksem
Malin
2009-03-24 11:41:17
Hej undrar om det är någon som har provat tillsatsbad med t.ex. svavel mot eksem? Jag skulle väldigt gärna vilja prova detta då jag lider av svåra eksem. Undrar var någonstans man kan göra detta? Hoppas någon kan svara! /Malin

Antal svar på detta inlägg: 2

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Karin
2009-05-11 20:44:46
Prova Biwelen by XLNT. Har hjälpt jättemånga jag känner med svåra eksem. De har kunnat använda det istället för kortisonbehandlingar. Säljs på bodystore.com innehåller inga parfymer och färgämnen. Min svåger har böjveckseksem och har blivit helt bra. Min son har haft otrooligt torr hud och torra fläckar. Även kli under halsen. Jag kunde inte bada honom varje dag. Fast jag hade olja i vattnet blev han jättetorr och fick nästan som skorpor. Jag smörjer honom varje morgon. Idag är han mjuk o len och helt besvärsfri!!!!
Anna Schvili
2009-03-31 22:53:36
Hej! Tyvärr svarar jag inte här på frågan om svavelbad, men jag och min son hade också svåra eksem, som vi har blivit kvitt nu. Efter flera års strävan att förstå huden och orsakerna till varför eksemen blommade upp som de gjorde, hade jag en dag, nästan utan att jag märkt det själv, sammanställt en hel serie med ekologiska hudvårdsprodukter, invärtes och utvärtes. Både jag och min son har stark och frisk hud idag. Prova mina hemmagjorda skatter om du vill. Liiv heter serien.

Svara på detta inlägg