Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Konstant huvudvärk

 Konstant huvudvärk
Madelen
2009-03-03 15:42:06
Hej. Har lidit av huvudvärk sedan 7-8 års ålder men i tonåren försvann den delvis, jag är idag 25 år. Sedan några år tillbaka är huvudvärken mer regelbunden och sedan ca 1 år tillbaka har jag så ont så jag inte ens kan röra huvudet (då kräks jag rakt ut). Ingen läkare kan svara på varför jag har sådan huvudvärk och ingen kan heller ge mig råd om hur jag ska få bort denna. Finns det någon bra alternativ metod som tar bort/lindrar huvudvärken? Gör akupressur på mig själv och värken i nacken blir bättre men värken i huvudet blir nästan värre. Förut fungerade en ibumetin men idagens läge måste jag ta 1 ibumetin + 2 alvedon ca 3-4 ggr/dag. Behöver verkligen hjälp, orkar inte med detta längre. (andra symtom är: Rinnande näsa, ögonen blir "tjocka" som om man gråtit i flera timmar, lite svidande. Ont i käkar och oerhört trött efter attacken. Värken börjar i regel på natten/morgonen, har ont när jag vaknar och jag har ont i huvudet i snitt 20-25 dagar/månad.)

Antal svar på detta inlägg: 15

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Madelen
2009-03-30 08:07:45
Tack för era svar. Liselott: Grejen är den att när jag inte har huvudvärk så kan de symtomen ändå komma efter flera veckor o så är jag på ruta ett igen. Har nu inte haft värk på 4 dagar (woooho rekord) men sätter de igång imorgon eller om en vecka så är de precis samma symtom (trots att jag då inte har tagit värktabletter). Kan man gå till en Neurolog trots att jag har privatläkare? Eller ska de gå genom honom?
Liselott
2009-03-07 17:20:29
Vet av egen erfarenhet mycket om huvudvärk av olika slag och hra läst mycket om ämnet. Din morgonhuvudvärk får du av att du överkonsumerar värktabletter. (Antagligen sitter huvudvärken bakom ögonen och du är lite illamående.) Ta kontakt med en neurolog som håller på med migrän och huvudvärk! Be dem göra en CT-röntgen det bör man alltid göra när man har huvudvärk av det slag du beskriver. Be också att få en remiss för att få hjälp att bli av med ditt beroende av värktabletter om du själv inte klarar av att sluta. Du verkar ha huvudvärk som utlöses av värktabletterna men du får även värk om du inte tar dem så det har blivit en ond cirkel som du kanske måste ha hjälp att komma ur. Läs även på Migränförbundets hemsida där du kan chatta med andra. Lycka till
ylle
2009-03-05 18:45:42
spikmatta,ortobionomi och Zonterapi kan jag rekomendera dig,kolla på sök terapeut
Fredde
2009-03-04 18:59:27
spikmatta!
Helene
2009-03-04 02:25:11
jag tycker du ska prova migrän medicin, det funkar på mig, jag tar zoomig, när jag får sådan huvudvärk som du, det är ju en tillfällig lösning men då får man lite andrum och kan tänka i alla fall på andra alternativ

Svara på detta inlägg