Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Konstant huvudvärk

 Konstant huvudvärk
Madelen
2009-03-03 15:42:06
Hej. Har lidit av huvudvärk sedan 7-8 års ålder men i tonåren försvann den delvis, jag är idag 25 år. Sedan några år tillbaka är huvudvärken mer regelbunden och sedan ca 1 år tillbaka har jag så ont så jag inte ens kan röra huvudet (då kräks jag rakt ut). Ingen läkare kan svara på varför jag har sådan huvudvärk och ingen kan heller ge mig råd om hur jag ska få bort denna. Finns det någon bra alternativ metod som tar bort/lindrar huvudvärken? Gör akupressur på mig själv och värken i nacken blir bättre men värken i huvudet blir nästan värre. Förut fungerade en ibumetin men idagens läge måste jag ta 1 ibumetin + 2 alvedon ca 3-4 ggr/dag. Behöver verkligen hjälp, orkar inte med detta längre. (andra symtom är: Rinnande näsa, ögonen blir "tjocka" som om man gråtit i flera timmar, lite svidande. Ont i käkar och oerhört trött efter attacken. Värken börjar i regel på natten/morgonen, har ont när jag vaknar och jag har ont i huvudet i snitt 20-25 dagar/månad.)

Antal svar på detta inlägg: 15

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Madelen
2009-05-04 20:28:50
Hej hej. TACK igen för era svar.. Gällande maten så är jag relativt medveten om de faktiskt. Slutade med rena kolhydrater för några år sedan och blev faktiskt mycket bättre. Men av någon dum anledning så återgick jag till att äta de iaf.. :( Allergi? Hur då menar du? Ska till läkaren den 18:e maj för att få svar p en del frågor. Ska jag nämna detta med allergi för honom eller ska jag ta med med en alt med? Annars får jag väl söka till diagnos okänd ;) skämt osido :) Vet att en del anser att jag knaprar för mycket tabletter och det är nästan de jobbigaste. + att folk tror att man överdriver hela tiden :( Hade dom upplevt min smärta för en dag så hade de inte yttrat sig igen.. :( Det jag är mest rädd för är att de ska va någon slags cancer :( (lider av dödsångesst och en sådan diagnos skulle jag aldrig klara av) :( Har sedan igår skickat ljus energi till mig själv, så vi får hoppas de fungerar och att jag i framtiden, och det kommer ske, frågan är bara när, men sker de gör de, blir fullt frisk :)
Gudrun
2009-04-29 22:53:56
Migrän som inte beror på felaktigheter i kroppsbyggnaden är en "förklädd allergi". Ta reda på vad du är allergisk mot så löser du kanske problemet. Ta hjälp av en naturmedicinare som kan testa av din kropp. Och hjälpa dig bli av med upplagrade gifter. Det kan vara något som du får i dig genom mun, näsa, ögon eller huden. Ett detektivarbete ligger framför dig.
May-Louise
2009-04-18 23:23:30
Hej! Jag vet någon som kan hjälpa dig! Ring mig 0340-658030. MVH May-Louise
Bluefeather
2009-04-01 11:15:21
Hej igen! Idag hittade jag en mycket intressant sida på Annika Dahlqvists blogg, under rubriken \"hälsovinster med LCHF\" och rubriken där: \"Migrän och spänningshuvudvärk\" Där så gott som ALLA inlägg handlar om att de har blivit av med migrän/huvudvärk efter att ha ändrat kosten!! Otroligt! eller hur! Läs själv här: blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=migr%C3%A4n
Bluefeather
2009-03-31 23:36:08
Hejsan! Jag har några tips: 1.Du kanske har östrogen dominans eller progesteron brist? Den amerikanske läkaren Dr.Hotze har skrivit en bok som heter Hormones Health and Happiness Man kan få otrolig huvudvärk och migrän av obalans i sitt hormonsystem. Läs mer om detta på Dr Hotzes sajt. Hela hormonsystemet hänger ihop så det är som en dominoeffekt om man får obalans i det. Socker skapar hormonobalans, och om hur viktigt det är att inte äta något socker alls berättar Dr Rodolfo Low i sin bok: Migrän kan besegras med diet. Den boken har jag haft så enorm glädje av då jag fått bort mina migränattacker av att helt utesluta socker, äta med högst ca 2-3 tim mellanrum(det får aldrig bli blodsockertoppar/blodsockerfall, när man har ojämn sockerkurva skapar detta ämnen i hjärnan som gör att man får migrän och huvudvärk. Dessutom berättar han om hur man kan få huvudvärk av huvudvärksmedicin(som föregående inlägg handlade om) Han berättar väldigt utförligt i boken om detta och hur man vänder det och mår bra igen. Denna bok hittade jag tex här: boksson.se och sedan söker du på bokens titel eller här: adlibris.com För en tid sedan slutade jag med stärkelserika födoämnen som : potatis, ris, pasta, (cous cous,jordärtskocka och liknande stärkelseprodukter är ej heller bra) bröd och socker, och jag mår mycket bättre eftersom min blodsockerkurva utjämnas med hjälp av denna ändring. Till maten äter jag grönsaker typ tomat, gurka sallad, broccoli, blomkål mm istället. typ LCHF Mvh Bluefeather

Svara på detta inlägg