Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum utbildning kost/näring?

 utbildning kost/näring?
Mima
2008-12-15 11:49:58
Hej, Funderar på utbildningar inom kost & näring. Undrar om ni kan rekommendera någon särskild, samt om någon gått utbildning på nordiskt näringscenter och kan ge en åsikt om den?

Antal svar på detta inlägg: 1

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Therese
2008-12-22 13:17:03
Jag går nu andra året till näringsterapeut på NNFS och jag trivs mycket bra på skolan. Men vad jag inte räknade med från början var hur dyr utbildningen blir i slutändan. Bara kurskosnaden är på drygt 40.000 kr sen tillkommer skolmaterial på flera tusen. Man köper ett nytt häfte varje helg som ligger mellan 40 - 300 kr. Sen kostar de tre intensivveckorna några tusen kr styck, resor till och från Stockholm (om du inte bor i sthlm då) boendekostnad och mat. Jag tycker det är tufft att plugga på distans eftersom man måste ha en väldigt bra självdiciplin! Sen är det ett minus att man inte kan kontakta lärarna på något sätt om man har frågor när man sitter hemma och pluggar. Man får ringa någon klasskompis och hoppas att de vet. Men annars så är det mycket bra och intressanta/användbara ämnen de tar upp. Till sist rekommenderar jag att du läser basmedicin innan eller samtidigt som du går utbildningen, då har man MYCKET lättare att hänga med. Tyvärr visste inte jag detta innan. Lycka till!

Svara på detta inlägg