Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Ewing sarcom, skelettcancer

 Ewing sarcom, skelettcancer
Pia B
2008-10-14 12:16:14
Hej! Jag undrar vad man skulle kunna ge för tillskott av vitaminer och mineraler till min dotter som har drabbats av skelettcancer. Vet att man inte skall ge antioxidanter.. stämmer detta? Mvh Pia

Antal svar på detta inlägg: 15

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


aleksos
2010-02-15 10:36:47
Dr. Ramakrishnan är en indisk homeopat som behandlar tumörer. Ars. alb. Ars. brom. Aurum mur. Aurum mur.nat. Bar. Jod. Carcinosin Condurango Conium Euphorbium Hekla lava Hippozaenium Hydrastis Potassium compounds Magnesium phos. Opium Ornit. Umb. Phytolacca Plumbum met. Lumbum jod. Rad. Brom. Sabal serrulata Scirrhinum Scropho nodosa Strontium carbarbonicum Symphytum Terebinthin Thuja Ovan är en radda med medel som du hittar på en webbsida: Jag skulle avråda från att börja behandla din dotter med något av dessa förrän du vet vilket av dem som passar bäst! Om något passar bäst överhuvudtaget. Att avgöra detta krävs vetskap om medlet och så noga som möjligt hur din dotter har det med sig själv. Silicea har använts på vissa tumörer men om det skulle vara rätt kan jag inte med 100% säga.
aleksos
2010-02-15 09:35:02
Dr. Ramakrishnan är en indisk homeopat som behandlar tumörer. Ars. alb. Ars. brom. Aurum mur. Aurum mur.nat. Bar. Jod. Carcinosin Condurango Conium Euphorbium Hekla lava Hippozaenium Hydrastis Potassium compounds Magnesium phos. Opium Ornit. Umb. Phytolacca Plumbum met. Lumbum jod. Rad. Brom. Sabal serrulata Scirrhinum Scropho nodosa Strontium carbarbonicum Symphytum Terebinthin Thuja Ovan är en radda med medel som du hittar på en webbsida: Jag skulle avråda från att börja behandla din dotter med något av dessa förrän du vet vilket av dem som passar bäst! Om något passar bäst överhuvudtaget. Att avgöra detta krävs vetskap om medlet och så noga som möjligt hur din dotter har det med sig själv. Silicea har använts på vissa tumörer men om det skulle vara rätt kan jag inte med 100% säga.
aleksos
2010-02-15 09:05:18
Eftersom lagen sedan en tid förbjuder (hur länge vet jag ej) att behandla tumörer med homeopatiska medel så finns ingen aktuell erfarenhet på det området från Sverige. Men det finns säkert fall som beskriver detta. Det krävs en del insikt i för att inte säga mycket, och tidigare erfarenhet. Någonstans finns kanske ngn som har denna och kan med sin erfarenhet lösa upp frågetecknen kring medel o potens.
aleksos
2010-02-14 21:59:45
Det finns med säkerhet medel i homeopatin som kan göra gott här. MEN enligt lag får jag inte som homeopat rekommendera ngt. Jag är inte homeopat även om jag är bekant med en del medel. Lika botar lika så att ge ngt måste inkludera mer än bara att tumörer slagit sig ner i skelettet. ett medel som kan passa är Silicea. I högpotens. MEN bara en dos !! hj
aleksos
2010-02-14 15:03:22
Hej! Tråkigt att höra att ditt barn fått tumörer i benet (skelettet). Viktigt är att inse att kroppen behöver stöd på så många områden som möjligt. Fysiskt, psykiskt mentalt o andligt. Var inte uppgiven! Lätt att säga. Forska o ta reda på. För att kunna ge riktig hjälp måste man veta mer än vad jag gör just nu. Men en sak kanske kan vara bra. Att söka sig till någon som kanske gått igenom ngt liknande. a.

Svara på detta inlägg