Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum EU vill förbjuda alternativmedicin!

 EU vill förbjuda alternativmedicin!
Jocke
2008-08-25 15:57:19
EU planerar att förbjuda alternativmedicin och vitamin- och mineraltillskott från och med nästa år. VIKTIGT UPPROP - rädda alternativa mediciner & jordbruk i EU I januari lägger EU fram ett förslag som kommer att sätta stopp för att sälja och köpa alternativa tillskott och mediciner. Alla vitaminer och mineraler t.ex. får bara innehålla en liten verkningslös mängd för att få säljas fritt. När preparaten har en verkan ska de klassas som läkemedel och får bara säljas på apotek. Då måste de ha genomgått en vetenskaplig test för läkemedel, vilket bara de multinationella företagen har råd med. Slutkontentan är att de stora läkemedelsföretagen får kontrollen över allt som säljs och tjänar ännu mer pengar på vår ohälsa och våra valmöjligheter till att söka efter alternativ läkevård kommer att strypas. Om de får ihop 1 miljon namnunderskrifter så är EU tvingade att ta upp förslaget till prövning en gång till. Eliant är den antroposofiska rörelsens upprop mot detta förslag. Sprid vidare till alla ni känner - det är ont om tid för att få behålla vår frihet att bestämma över vår egen hälsa. Gå däför in på eliant.eu och skriv under.

Antal svar på detta inlägg: 1

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Echu
2013-03-07 23:01:02
Hej! Hittade dig via blogglistan pe5 uutetessbtdynt. se! Jag e5ker ockse5 ive4g till USA 12/13, och undrade om det e4r okej om jag le4gger till dig pe5 min le4nklista?

Svara på detta inlägg