Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum healing???

 healing???
Fundersam
2008-08-04 21:14:13
Jag upplevde en mycket märklig händelse i juni månad som jag inte riktigt kan släppa.En bekant till mig var ledsen och upprörd över gräl som hon och hennes man allt oftare hade.Jag lyssnade, höll i hennes underarm och plötsligt bara det strömmade som en elektrisk stöt genom min arm. Det var fest och lite stimmigt runt oss.Jag släppte taget om armen,lådsades inte om att något konstigt hänt.Folk stojade och pratade runt omkring.Kvinnan som jag hållit i satt tyst men efter ett par minuter frågade jag henne - Kände du det där..? Hon svarade att - Jaa i hela kroppen,och min puls blev alldeles låg.Jag blev faktiskt rädd och skojade bort det hela snabbt som bara den. Men kan nu som sagt inte släppa händelsen.Vad kan det vara för sorts kraft???! Healing eller nåt?? Jaa,kanske någon som läser detta kan ge nån naturlig förklaring.

Antal svar på detta inlägg: 5

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Medium-Alva
2012-03-17 23:24:13
Allt runt omkring oss och även vi består av energi.När en annan människa mår dåligt kan vi med hjälp av vår omtanke och förståelse ge tröst som förmedlas i form av energi av olika slag till den andra människan som kan ta del av denna positiva kraft om denne är mottaglig.Jag har även provat reiki och jag tycker att man kan känna att det händer någonting i kroppen, man blir varm, eller kan t ex känna att det pirrar i någon kroppsdel, det har hänt att värk har försvunnit av en enda behandling. Jag tycker att om man känner att man inte mår dåligt av det så är det värt att prova.
aleksos
2010-02-18 12:30:27
Det kan vara lämpligt o fråga sig varifrån den helande kraften springer fram. Källan s.a.s.
aleksos
2010-02-14 23:42:55
Statisk elektricitet. a.
tänk
2008-09-27 23:04:13
Det är väldigt bra inställning att ifrågasätta vad som händer. Fundera gärna och utforska alla alternativ innan du drar någon slutsats om vad du tror hände. Kom ihåg att inte dra slutsatser av faktumet att du inte vet. samt att slutsatsen att det rör sig om övernaturliga makter oftast innebär att resonemanget inte kan komma längre.
Mari H Nyström
2008-08-07 10:18:24
Visst är det healing. Din medkänsla gjorde att hon kunde dra energi från dej. Vi föds alla med den förmågan, att kunna ge. Se upp med att inte själv bli dränerad vilket gärna händer om man ger av sin egen kraft. Vänd dej gärna till en proffisionell Reikimaster om vidare råd eller om du vill vidareutveckla dej. Lycka till Mari

Svara på detta inlägg