Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Stopp i andning

 Stopp i andning
Lisa
2008-07-29 00:35:47
Har ätit antibiotika i 10 dagar för att ett myggbett infekterades. Halvvägs in i min idiotiska piller-kur började luftrören dras samman och vissla vid ansträngning eller kyla i luften, som om jag hade astma, vilket jag aldrig visat några tecken på tidigare. Det började mola i sidan av bröstkorgen när jag cyklade igår. Nu kan jag absolut inte dra djupa andetag, det säger bara stopp. Ni vet, slutklämmen på andetagen får liksom inte plats och jag måste spänna hela axelpartiet. Idag fick jag förslaget att det kanske kan vara lungsäcksinflammation. Funderar på om det har något samband med antibiotikan, har läst att det kan bero på en reaktion av läkemedel och att det lätt går över på unga. Det känns som en stor subluxation i bröstryggen. Någon som vet något om det jag skriver? Tacksam för svar, slipper gärna besök på vårdcentralen. Har svårt att lita på vad samhället ser som "riktiga" läkare. Ha det fint! ( :

Antal svar på detta inlägg: 9

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Lisa
2008-11-07 15:51:31
Precis!? Jag är just nu ganska konfunderad.
svar till kiro
2008-11-07 14:04:19
Allvarligt? ta och slå upp termen på nätet: Sublux: A misalignment or malfunction of the spine that is less than a total dislocation, which affects the nervous system and its ability to correctly control or monitor the organs and tissue of the body. Innebär detta att du blir förlamad? Om jag ska tolka beskrivningen är det inte fråga om så allvaliga tillstånd du påstår. Ta också termen fixation som du vill använda i detta fall. Fixation Being held in a fixed position. A joint with restricted movement. Betyder denna att det bara är fast eller att du neuroologiskt påverkar lungorna pga fixationen eller bara att det är mekanisk påverkan. Har ni förresten patent på ordet eller anser att ni kan påtala vem som får använda det eller inte
Lisa
2008-11-07 02:00:08
Till Kirostudent; Jag har haft två kiropraktorer som gått igenom mig grundligt och konstaterat olika subluxationer i min ryggrad. Och de känner till vad min kropp belastats med. Har de fel i sina uttalanden? "En led ur plats" och är en enorm skada, en subluxation av en kota i ryggraden skulle utan tvekan leda till en neurologisk skada (förlamning från den nivån ner)" Att det kan bli så illa tänker jag är logiskt, jag har dock inte fått lära mig att det är först då det är en subluxation(?), men jag säger inte att j a g vet, viktigt att poängtera. Diskuterar bara då det är intressant att höra. Det är väldigt kompetenta människor jag varit hos regelbundet tidigare. Om du vill får du gärna lämna länkar till texter kring ämnet så jag kan få mer kött på benen. Är lite nyfiken på vad det var för förbjudna ord förresten, från personen som ville hjälpa till.
Kiro student
2008-10-22 23:07:08
Hej, var god att använd inte ordet "subluxation", det är ett begrepp som skolmedicinarna använder för att beskriva "En led ur plats" och är en enorm skada, en subluxation av en kota i ryggraden skulle utan tvekan leda till en neurologisk skada (förlamning från den nivån ner). Jag är kiropraktorstudent och här i Sverige försöker vi komma ifrån de där begreppen som tyvärr lett till att folk ser lite snett på våran behandlingsform som idag blir mer och mer accepterad av vårdsystemet, något som gynnar oss alla. Som svar på ditt problem, du har antagligen en så kallad "fixation" i nån av de lederna där revbenet fäster in i bröstryggen. Det är oftast en kompensatorisk fixation efter någon underliggande biomekanisk dysfunktion. Gå till antingen naprapat eller kiropraktor för vidare utredning och behandling. Mvh Kirostudent år 4 Skandinaviska kiropraktorhögskolan.
jag ville hjälpa till. Men...
2008-09-27 22:55:07
Fick veta att: "Svaret innehåller förbjudna ord" Det måste vara för mycket sanning i mitt inlägg. "Faith - the art of non thinking"

Svara på detta inlägg