Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Metoder mot IBS

 Metoder mot IBS
ABBE
2008-07-11 10:41:08
Är det någon som känner till några alternativa metoder mot IBS typ healing eller annat? Min flickvän lider av IBS och har uppsökt läkare ett antal gånger men de kan ej hitta något, hon har också försökt påverka stressen och lägga om kosten.

Antal svar på detta inlägg: 12

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Nina
2008-08-19 09:19:07
tarmrening är verkligen inte bra för en redan överkänslig tarm, googla istället fram ibsforum och gå in där. och sluta upp med kaffet! psylliumfrön kan vara bra för en del.
....
2008-08-17 12:57:58
Tarmrening och levande föda kanske kan hjälpa... Prova starta om mage/tarm så att säga och välj en lämplig kost, tex paleodiet eller levande föda ultimata är nog en kombination av dessa.
Thomas Berggren
2008-08-04 19:05:33
Jag tycker att du kan ta kontakt med en Homeopat nära dig. Homeopatin fungerar så att det medel som du får är anpassat till dina specifika symtom och det sätter igång en reaktion som gör att din egen kropp läker dig. Eftersom det finns flera medel som är kopplade till ibs så går det inte att säga vad som passar just dig./Thomas
G.W. Larsson
2008-07-20 21:06:28
Det finns ett otroligt bra naturmedel, nytt i Sverige - koncentrat av jordärtskocka + jod o krom från alger. 1 kur 25 dagar, återställer tarmfloran, slemhinnorna hinner självläka. Topinulin aktiv innehåller inulin-kostfiber, som utvecklar en skyddande gel genom hela mage-tarmsystemet, och i grovtarmen blir näring åt de goda bakterierna där. Läs mera om detta aktivsyn.se
Annakarin
2008-07-11 21:37:44
jag har själv haft problem med magen men kommit i kontakt med bla en youghurt att göra själv som jag äter och mår mycket bättre 073-9325137

Svara på detta inlägg