Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Hemorrojd + polyp

 Hemorrojd + polyp
Lena
2008-06-02 12:35:26
Hejsan. Jag har dragits med en hemorrojd i många år som de föröskte att klippa bort i min ungdom, men misslyckades med. Förutom den här hemorrojden har jag en \"köttslamsa\" som sitter i anslutning till hemorrojden, typ en polyp. Den polypen har jag större besvär av än själva hemorrojden. Vid magsjuka, när man behöver gå på toa oftare blir polypen svulen och blöder kraftigt. Både hemorrojden och polypen sitter inne i ändtarmen men kommer ut vid avföring, måste trycka in dem i ändtarmen igen efteråt och då är det inga som helst problem. MEN, om polypen är svullen så är den så ond att det är svårt att trycka in den igen och då sväller den upp ytterligare om den inte hålls inne i ändtarmen. Vad kan jag äta för homoepatmedicin mot Båda dessa åkommor och hur länge? Polypen är en medfödd missbildning eller vad man nu ska kalla det. Det här börjar bli så jobbigt och jag har varit till läkare flera gånger med dessa och vill inte utsätta mig för förnedringen igen. Tacksam för hjälp.

Antal svar på detta inlägg: 2

Svara på detta inlägg

Sidor: « 1 »


Stefi.
2008-08-16 13:28:38
Hej! Jag har likadana problem, och har experimenterat med lite av olika saker. Erfarenheten av detta är lite si och så, men det kan vara värt att pröva. Jag har slutat äta mat med animalisk ursprung /ägg, fisk, mjölkprodukter, i olika konserv finns mjölksyra, köttprodukter, och så/. Det är likadant med mjöl såsom bröd, pasta, och dylikt. Tomat konserver var inte nyttiga heller, samt starka kryddor som peppar. Men det kan vara flera kryddor som kan ge problem. Men det finns kryddor som jag har kunnat äta bla, dill, kumin, persilja, kapris/det är gott, lite syrligt till smaken/. Jag äter ris, potatis, majs, linser, ärter, broccoli, grönabönor/Haricots verts/, morötter, gullök, rödkål, vitkål, rödbetor. Jordnötter äter jag kokta. Om jag äter det såsom de finns i påsen då ger det blödningar, men om de är kokta går det bra. Det kan vara så att grönsaker är OK. Till matlagning använder jag rapsolja, ibland linfröolja som smaksättare/en tesked per tallrik/. Det hände då och då att jag måste kasta några konserver på grund av att jag slarvade med att i affären kontrolera konservens innehåll, och när jag hade öppnat den, då läste jag innehållsdeklarationen. Jag älskar fisk, och korv, och ost, och fil, gräddfil, men tydligen tål jag inte dessa läckerheter. Kanske du skulle kunna experimetera med maten. Att äta bara hemlagat kan vara svårt, fast då vet man vad innehåller maten. Och när man lyckas hitta vilka sortens mat som man tål eller ej, då kan man äta ute den maten som man tål. Det finns en sak som man kallar för H-olja, och säljs av alba-agoras.se. Jag har ännu inte prövat det, men kanske försöker jag någon gång, kanske hjälper det.
Anna
2008-07-03 18:40:23
prova en olja från Alba Agoras den är superbra ...jag vet

Svara på detta inlägg