Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Nack-ont (energiblockering)

 Nack-ont (energiblockering)
Marita Andersson
2008-04-04 09:40:07
Hej! Jag hittade er hemsida här - kanske kan ni hjälpa mig med en sak. Jag har av ett spirituellt medium hört att jag har en "energiknut" på sidan av halsen (tror att den sitter i auran då men är inte helt säker). Jag har nog haft den i ett antal år och det har bara blivit värre med tiden. Det gör att min nacke/hals är ganska stel och nu gör det även ganska ont (känns ungefär som nackspärr men svider mer). Mediumet sa till mig att jag skulle meditera på det och "gå in i det" för att lösa knuten. Det har jag emellertid provat två gånger men jag kunde inte få det att fungera. Har även provat antiinflammatoriska tabletter, chiropraktik, massage (hjälper bara litet en stund) och litet akupunktur (men det var visserligen innan jag visste att det var en energiknut). Dessutom har jag relativt nyligen genomgått hypnoanalys och tagit bort alla (psykiska) blockeringar - var klar i augusti 2007. Så min fråga är: hur kan man bli av med det här för gott - har ni några tips? Tack för hjälpen! Marita Andersson Mailadredress: make_it_zo@hotmail.com

Antal svar på detta inlägg: 10

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


liza
2009-01-26 23:33:58
Hur lever du, vem umgås du med. Det kanske är någon i din närhet som har problem, som är väldigt tjurnackad (som man säjer) en envis person. Du kanske avlastar den personen sina problem, och dom sätter sig i nacken. Jag hade förut ett förhållande med en man som hade problen, undertiden av vårat förhållande fick jag nackspärr en dag. Jag sökte chiropraktiker men blev ej bättre. Jag fick rönken det konstaterades att jag hade hullingar på kotorna och det kunde man ej göra något åt. Jag lärde mig att massera min nacke när det var som värst, men det gick inte över. Förhållandet varade i tre år då kände jag att jag inte orkade med honom och hans problem. Men jag koplade inte då ihop det med min nackvärk. Jag bytte liv skaffade hund gick på långa promenader i lugn och ro. Ett år senare har jag inga problem, kan ej förstå att jag hade hullingar på kotorna som hakade upp sig. Jag har ej gjort någon ny rönken, så jag har inget bevis
Zuzzi
2008-07-27 09:53:13
Hej! Försök med meditation. koncentrera dig på det ställe du har problem med. Se för ditt inre hur din blockering löses upp. Att lära sig meditera kan ta lite tid eftersom bästa resultat ges av djup avslappning. Kan rekomendera olika behandlingsformer. BodySense bl.a. Sök på nätet och läs om det. Här finns att läsa om en del behandlingar som är mycket bra. Lycka till!
nattis
2008-05-25 21:33:09
min mailadress: pudel98@hotmail.com
nattis
2008-05-25 21:32:00
Hejsan! Jag har EXAKT samma problem, har du hittat något som hjälper ännu? Det känns som att jag har testat allt... Vore SÅ tacksam för svar (skönt att man inte är ensam). /Nattis
kajsa
2008-05-09 14:21:13
meditera varje dag. lär dig allt om chakra. köp en cd med meditativ vandring i dina chakran.

Svara på detta inlägg