Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Nack-ont (energiblockering)

 Nack-ont (energiblockering)
Marita Andersson
2008-04-04 09:40:07
Hej! Jag hittade er hemsida här - kanske kan ni hjälpa mig med en sak. Jag har av ett spirituellt medium hört att jag har en "energiknut" på sidan av halsen (tror att den sitter i auran då men är inte helt säker). Jag har nog haft den i ett antal år och det har bara blivit värre med tiden. Det gör att min nacke/hals är ganska stel och nu gör det även ganska ont (känns ungefär som nackspärr men svider mer). Mediumet sa till mig att jag skulle meditera på det och "gå in i det" för att lösa knuten. Det har jag emellertid provat två gånger men jag kunde inte få det att fungera. Har även provat antiinflammatoriska tabletter, chiropraktik, massage (hjälper bara litet en stund) och litet akupunktur (men det var visserligen innan jag visste att det var en energiknut). Dessutom har jag relativt nyligen genomgått hypnoanalys och tagit bort alla (psykiska) blockeringar - var klar i augusti 2007. Så min fråga är: hur kan man bli av med det här för gott - har ni några tips? Tack för hjälpen! Marita Andersson Mailadredress: make_it_zo@hotmail.com

Antal svar på detta inlägg: 10

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Calling from earth
2009-06-01 22:10:33
Hej! Knutor i halsregionen som smärtar och ej försvinner kan vara tecken på malign sjukdom så som lymfom, leukemi eller cancer i sköldkörteln. Om du ej fått detta utrett tidigare, sök (riktig) läkare då homeopater eller andra kvacksalvare ej enligt lag har rätt att behandla cancersjukdomar. Nu måste jag gå, min grodsoppa kokar över.... Kram
Carolin
2009-05-22 20:50:27
Du kan minska en del huvudvärk och nackont Alla som någon gång har lidit av ont i huvudet och ont i nacken förstår precis hur smärtsam och obehaglig denna upplevelse kan vara. En människas nacke och huvud är väldigt sårbara för sträckningar och andra belastningar som kan uppkomma genom whiplash-skador, dålig hållning, reumatism, olyckor, åldrande och även vanliga aktiviteter som att läsa i sängen eller att tugga tuggummi. Nacken kopplar samman basen på huvudet med ryggraden. Huvud- och nackvärk är ofta resultat av vanliga, oskyldiga (o)vanor, som man inte ens märker att man har. Man kanske sitter på en stol och tittar ner när man läser en bok man har i knäet, kanske sitter man och kutar med ryggen när man lutar sig över datorn och spelar något spel, eller så somnar man när man sitter upp, och hakan åker ner mot bröstet och alla sådana här vardagliga situationer kan orsaka nack- och huvudvärk. Att halvsitta i en onaturlig ställning genom att sträcka ut armarna och ha proppat upp 3 eller 4 kuddar medan man läser i sängen kan verkligen orsaka obekväm nack- och huvudvärk. Kuddar som är för låga eller för höga sätter tryck på nacken och gör så att huvudet och nacken får en obekväm vinkel. Att investera i en kudde som följer nackens konturer hjälper ofta smärtan i huvud och nacke att försvinna. Det finns några enkla regler att följa för att undvika smärta I huvud och nacke, som att till exempel göra sig av med sin dåliga hållning och hålla nacken och huvudet i så neutrala positioner som möjligt. Helst ska man låta bli att kuta sig eller att hålla nacken framåtböjd under en längre tid och det är heller inte bra att sitta i samma ställning i flera timmar utan avbrott för att röra sig lite grann. Det är bra att använda en stol med armstöd när man sitter vid datorn, tänk också på att ha skärmen i ögonhöjd, så att man inte böjer på nacken framåt och neråt bara för att kunna se skärmen. Se även till att knäna är något lägre än höfterna. Känslomässig stress och spänning är en annan vanlig orsak till huvudvärk och nackont, som många upplevt när man varit igenom en tuff period I livet. Ta några minuter och slappna av om du känner dig stressad och slut under dagen. Stretcha nacken och ryggmusklerna genom att rulla axlarna framåt och bakåt eller genom att låta huvudet rulla från sida till sida. Tänk bara på att ta det försiktigt och långsamt. Detta kan hjälpa till att förebygga spänningshuvudvärk. Där finns ett flertal receptfria mediciner som fungerar både antiinflammatoriskt och smärtstillande, dessa hjälper även till att minska svullnad och smärta i musklerna som orsakar huvudvärk och smärta i nacken. För de som föredrar en mer naturlig eller holistisk väg att närma sig problemet, kan det vara en idé att uppsöka en kiropraktor eller naprapat, då problemen man har kan komma av att något är snett i ryggen eller nacken. Om smärtan stannar en längre period, prata med din läkare så att man kan diagnostisera och rekommendera den behandling som passar just dig. Hitta mer information på rygg-ont.com
Fredde
2009-03-04 18:58:08
testa ryggspikmatta, det hjälpte mig!
liza
2009-01-26 23:38:03
Hur lever du, vem umgås du med. Det kanske är någon i din närhet som har problem, som är väldigt tjurnackad (som man säjer) en envis person. Du kanske avlastar den personen sina problem, och dom sätter sig i nacken. Jag hade förut ett förhållande med en man som hade problen, undertiden av vårat förhållande fick jag nackspärr en dag. Jag sökte chiropraktiker men blev ej bättre. Jag fick rönken det konstaterades att jag hade hullingar på kotorna och det kunde man ej göra något åt. Jag lärde mig att massera min nacke när det var som värst, men det gick inte över. Förhållandet varade i tre år då kände jag att jag inte orkade med honom och hans problem. Men jag koplade inte då ihop det med min nackvärk. Jag bytte liv skaffade hund gick på långa promenader i lugn och ro. Ett år senare har jag inga problem, kan ej förstå att jag hade hullingar på kotorna som hakade upp sig. Jag har ej gjort någon ny rönken, så jag har inget bevis
liza
2009-01-26 23:37:09
Hur lever du, vem umgås du med. Det kanske är någon i din närhet som har problem, som är väldigt tjurnackad (som man säjer) en envis person. Du kanske avlastar den personen sina problem, och dom sätter sig i nacken. Jag hade förut ett förhållande med en man som hade problen, undertiden av vårat förhållande fick jag nackspärr en dag. Jag sökte chiropraktiker men blev ej bättre. Jag fick rönken det konstaterades att jag hade hullingar på kotorna och det kunde man ej göra något åt. Jag lärde mig att massera min nacke när det var som värst, men det gick inte över. Förhållandet varade i tre år då kände jag att jag inte orkade med honom och hans problem. Men jag koplade inte då ihop det med min nackvärk. Jag bytte liv skaffade hund gick på långa promenader i lugn och ro. Ett år senare har jag inga problem, kan ej förstå att jag hade hullingar på kotorna som hakade upp sig. Jag har ej gjort någon ny rönken, så jag har inget bevis

Svara på detta inlägg