Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum Söker tips mot lågt blodtryck

 Söker tips mot lågt blodtryck
Lina
2008-02-20 16:59:23
Hej. Jag har problem till och från med lågt blodtryck. Symtomen är trötthet och yrsel. Sist jag besvärades av dessa var under förra sommaren som var otroligt varm, min läkare konstaterade att yrseln berodde på just blodtrycket och jag fick medicin uskriven. Men nyttjade den inte då jag kände mig bättre när den värsta värmen gick över till sval höst och mina besvär försvann. Nu är symtomerna tillbaka igen och tröttheten är värst. Jag är inte så förtjust i läkemedel och gör mitt bästa för att undvika dem i den mån som går. Jag tar ett vanligt vitamin/mineraltillskott och pulmicort mot astma, inget annat. Jag är bara 28 år och tycker att det känns lite obehagligt att äta medicin mot blodtrycket redan nu. Så MINA FRÅGOR nu till er alla där ute är: *Finns det något livsmedel som har egenskapen att höja ett för lågt blodtryck? *Finns det någon alternativmedicin eller naturläkemedel mot lågt blodtryck? *Finns det någon form av behandling som har positiv inverkan på blodtrycket? *Är det någon som har några andra tips på hur man kan minska symtomen eller livsmedel man bör undvika? Tacksam för svar. Mvh Lina

Antal svar på detta inlägg: 11

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 3 »


Peter Johansson
2008-02-21 12:25:57
Hej Lina! Har läkaren konstaterat låg blodtryck med mätningar? Du nämner astma, vilket har med Lungorna att göra. Lungorna ska enligt traditionell kinesisk medicin ta in energi, ett annat sätt är via maten. Trötthet tyder på att du har energibrist, vilket kan bero på olika saker, men delvis på grund av att du kanske inte fåt tillräckligt via lungorna. En annan orsak bakom astma kan vara att njurarna inte tar emot och sänker energin från lungorna (enligt kinesisk medicin). Detta kan även tröttheten tyda på. Gå gärna till en TCM/TKM-akupunktör som kan hjälpa dig att hitta orsaken till detta och behandla så att du kan må bättre. mvh Peter

Svara på detta inlägg