Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum magkatarr

 magkatarr
perea
2008-02-06 20:47:24
Hej, Jag har haft magkatarr till och från sen före jul vilket är jättejobbigt. Har bra dagar och dåliga dagar.Ska äta Losec nu varje dag (utan uppehåll) under en månads tid & om jag inte känner en förbättring eller att symtomen försvinner ska jag göra en gastroskopi. Kom och tänka på idag att det borde ju finnas någon alternativ medicin till Losec? Känns inget vidare att äta Losec faktiskt. Tips emottages tacksamt :-) /P

Antal svar på detta inlägg: 9

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


c.j.k
2008-02-14 21:01:10
jag har haft magkatarr till och från i flra år och har provat de flesta traditionella läkemedel mot detta ex. losec, novaluzid, artonil osv. med resultatet att jag alltid blivit sämre efter behandling. prova istället att börja dagen med havregrynsgröt, och om det behövs under dagen/kvällen ät grovt knäckebröd. det har fungerat utmärt för mig.
c.j.k
2008-02-14 21:00:10
jag har haft magkatarr till och från i flra år och har provat de flesta traditionella läkemedel mot detta ex. losec, novaluzid, artonil osv. med resultatet att jag alltid blivit sämre efter behandling. prova istället att börja dagen med havregrynsgröt, och om det behövs under dagen/kvällen ät grovt knäckebröd. det har fungerat utmärt för mig.
perea
2008-02-07 14:04:24
Ja visst låter det galet...Losec för magkatarr. Försöker verkligen tänka på att stressa ner, äter mindre stekt mat, alkohol, kaffe funkar inte längre. Tack för tipset om Samarin, ska testa det...absolut värt ett försök.Tyckte jag hade testat det mesta :) Losec känns inget vidare att äta...P
Peter Johansson
2008-02-07 13:04:16
Losec för magkatarr? När jag hade det för många herrans år sedan så åt jag Novalucid. Har du provat med vanlig samarin. Du kan fundera på vad du äter och hur du lever också. Undvik lök, vin och sprit. Dra ner på stekt mat. Stressa mindre mm... Du kan också fundera på att gå till en TCM-akupunktör som kan reglera detta. mvh Peter

Svara på detta inlägg