Alternativmedicin
Svenska
Följ oss på facebook

Alternativmedicin Forum magkatarr

 magkatarr
perea
2008-02-06 20:47:24
Hej, Jag har haft magkatarr till och från sen före jul vilket är jättejobbigt. Har bra dagar och dåliga dagar.Ska äta Losec nu varje dag (utan uppehåll) under en månads tid & om jag inte känner en förbättring eller att symtomen försvinner ska jag göra en gastroskopi. Kom och tänka på idag att det borde ju finnas någon alternativ medicin till Losec? Känns inget vidare att äta Losec faktiskt. Tips emottages tacksamt :-) /P

Antal svar på detta inlägg: 9

Svara på detta inlägg

Sidor: « 12 »


Björn Lundberg
2012-03-17 20:23:19
2 saker du kan göra som sannolikt kommer att lindra dina besvär. 1. Alpro sojayogurt (ingen annan yogurt!!), 1-2,5 dl morgon och kväll. 2. Anpassa din kost enligt din blodgrupp. Se vidare på adlibris.se under Peter J. Adamo. Återkom gärna med dina erfarenheter!
Amanda
2012-03-17 19:23:05
Det är väldigt individuellt med vilken mat som funkar för just dig..men skonkost och sen försiktigt prova sig fram, uteslut all stekt, fet, stark och rökt mat. färsk frukt funkar inte för mig eftersom det är syra. Har haft magkatarr i 3 veckor nu och det första man ska göra är att minimera stress (sjukskriva sig), ta promenader (kondition hjälper!) och äta SMÅ mål kanske varannan timme..dvs några mariekex och proviva blåbär (effektivt). magkatarrs medicinen är för mig Omeprazol Arrow..vilket var effektivt tills jag började stressa igen - lugnande som Atarax hjälper dig att slappna av trots smärtan och sova bort det. Terapi mot stress om det är det som orsakat det, men ta det lugnt och inte stressa gäller oavsett eftersom kroppen känner sig fysiskt stressad vid magkatarr (vilket i sin tur orsakar psykisk stress, ond cirkel).....anyways...kände att jag ville hjälpa till andra stackare, krya på oss!
Amanda
2010-04-10 18:03:39
Alovera destilat fungerar utmärkt!! Men du måste ta ganska mycket typ 20ml 3 gr dag.Älgört är också värt att prova. Magkatarr är ett samlingsnamn på många olika problem. Vissa har problem med för lite för lite magsyra...och då blir det sämre efter avslutad behandling för att losec hämmar magsyre produktionen. För att bli bra bör man dra ner kraftigt på alkohol, kaffe,stark mat rök och snusning. Kom ihåg att det är en process när kroppen skall läka, det tar tid, ge det tid. Men alovera är effektivt!
Sandra
2009-02-18 13:04:29
Hej, jag hade mild katarr förut och hjälpen för mig var silica-gel från hälsokost. Det lägger sig som ett skyddande lager och ger också som bonus lite näring. Testa det tycker jag, det fungerade jättebra för mig.
LediZon
2008-02-26 08:57:28
Jag arbetar med zonterapi och har erfarenhet av att magkatarr går att lindra även bli av med helt med zonterapi. Jag arbetar i vaxholm 076 211 7773 Yvonne

Svara på detta inlägg